2017. március 14., kedd

#WhatIEatInADay | Mit eszem egy nap


Néhány hete próbaként és kíváncsiságból készítettem egy <ilyen> bejegyzést, és számomra meglepetésként, de nagyon szerettétek, szóval gondoltam megmutatom mit ettem múlthéten egyik nap, amikor itthon voltam és még fotózni is volt időm. Igyekszem egyébként odafigyelni, hogy mit eszem, próbálok nem össze-vissza mindenbe belekapni, hanem rendesen leülni, kényelmesen, komótosan: ez olykor sikerül - mint most is - olykor pedig nem. Legközelebb talán azt is dokumentálom, bár abban lehet nem lesz köszönet. :)

Ez pont egy olyan reggel volt, amikor éhesen keltem - ami elég ritka - ezért egy számomra már izmosnak számító kis reggelit dobtam össze. Glutén- és laktózmentes kenyérből pirítóst készítettem, sütöttem egy tükörtojást hozzá, aztán pár szelet csirkemell sonkát és jó sok spenótlevelet tettem még a tányéromra. Eddig mondjuk nagyjából egészségesnek is mondhatnám, de megkívántam a majonézt pakolás közben, így abból is került egy kevés a tányéromra... Végül egy szendvicset készítettem ezekből az alapanyagokból, és bevallom ez most extra gyorsan el is fogyott. Mellé megittam a szokásos kis tejeskávém, jó sok fahéjjal fűszerezve. 

Ebédre az egyik legegyszerűbben elkészíthető tésztás ételemet ettem, és hiába nagyon finom rájöttem, hogy rettenetesen nem szeretem a tonhalat. Már kínlódok ezzel egy ideje, amolyan szeret - nem szeret kapcsolatban vagyunk, de már teljesen biztos: a konzerv tonhal egy nagy no no számomra. Mindenesetre álljon itt emlékként a világ legegyszerűbb receptje, ha mégis valaki SOS ötletre vágyik. Olívaolajon fokhagymát pirítottam, majd a fokhagymás olajban megpároltam egy egész zacskó spenótlevelet. Ezután egy kis doboznyi tonhalkonzervet kevertem a megpárolt zöldséghez, kicsit összekevertem őket, hogy a tonhal is felmelegedjen, só-bors és tulajdonképpen ennyi az egész, nem egy nagy művészet, de gyorsan megvan és laktató. Mellé gluténmentes spagettit főztem és tálaláskor összekevertem őket. Nektek egyébként van kedvenc tésztás receptetek, ami extra gyorsan elkészül? Kicsit kifogytam az ötletekből.

Vacsorára valamilyen édességet szerettem volna enni, de mivel egyáltalán semmilyen csokit, cukorkát vagy rágcsálnivalót nem tartok itthon már jó ideje, ilyenkor vagy iszom egy tejeskávét vagy sütök egy palacsintát. Mint most is. Van egy nagyon egyszerű receptem, kb. 3-4 darab kisebb palacsinta jön ki belőle, de Nekem egyszerre ennyi elég szokott lenni. 2 evőkanál gluténmentes lisztkeverék vagy rizsliszt, 1 tojás, 1 dl növényi tej, só, édesítő és szemre egy kis ásványvíz a végén. Én szoktam a tésztájába is keverni egy kis olívaolajat, csak hogy szóba se jöjjön, hogy esetleg leégnek a mini palacsintáim. Most baracklekvárral ettem, és mire a poszt végére értem újra megkívántam... lehet, hogy nem szerencsés este nekiülni egy ilyen bejegyzéseknek.

 

7 megjegyzés:

  1. A három kedvenc rapid tésztaételem (igazából négy, de a negyedik pont tonhalas):
    Brokkolis tészta: megpárolom a brokkolit, fokhagymát pirítok olajon, rá a brokkoli, kevés szójaszósz, összekeverem farfalle tésztával, kész.
    Pesztós tészta: piros pesto szósz (lidl-s)+ kifőtt linguine tészta + kevés párolt ceruzabab + + aprított aszalt paradicsom + kevés görög joghurt vagy tejszín + parmezán, kész.
    Diós tészta: kifőtt spagetti extraszűz olívaolajon megfuttatva egy jó marék rukkolával, rá pedig: jó bőven darált dió száraz serpenyőben megpirítva egy kevés zsemlemorzsával, reszelt parmezánnal és fokhagymával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú ezek mennyire jól hangzanak, mind isteni és csak az elsőhöz hasonlót főztem eddig még. De amúgy most, hogy így írod rájöttem, hogy azért unom már ezt is annyira, mert szinte csak rizstésztát meg spagettit vettem eddig mindig, más típusú tésztáért szinte sosem nyúlok (farfalle, linguine pl. amit írsz is) azzal is újítanék, hogy változatosabb legyen. Nagyon köszi a tippeket!

      Törlés
  2. Az én kedvencem az olívaolaj, fokhagyma, chili, petrezselyem kombináció, ezeket pár perc alatt megpirítom, és összekeverem a tésztával, kis főzőlével, hogy ne legyen száraz. Tegnap is pont ezt ettem, de garnélát is tettem a "szószba".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezt én is imádom! bár én chili nélkül. isteni!

      Törlés
    2. Vahhh köszi, ezt el is készítemn szerintem jövőhéten! ^^

      Törlés
  3. Szia Netti,

    nagyon szeretem a blogodat, a fotókat, a stílusodat, gyakori zugolvasód vagyok! :)

    Most azért bújok elő, mert táplálkozási tanácsadóként nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy ez bizony nagyon kevés egy napi étkezésnek. Bőven lehet az elégtelen tápanyag az oka annak, hogy gyakran számolsz be fáradtságról, energiátlanságról. Sokáig én sem tudtam ezt, teljesen kipörgettem a szervezetemet, ami egészségügyi gondokhoz, súlyingadozáshoz vezetett, pedig nagyon egyszerű lett volna a megoldás. Arra kérlek, vigyázz magadra, sokéig szeretném még élvezni a blogodat! :)

    Szeretettel,
    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szi Ági! Köszönöm szépen, örülök hogy itt vagy! <3
      Változó egyébként, hogy mennyit eszem, van amikor ennél kevesebbet és van amikor többet, de bevallom ha ennél többet eszem akkor nagyon elnehezedem, nem esik annyira jól. 3 fő étkezés mindig megvan, de ha még mondjuk néha rágcsálok valamit, vagy beiktatok egy plusz étkezést nekem az már sok. Nem diéta miatt, vagy semmi ilyesmi - bár nagyjából másfél éve lefogytam úgy 10 kilót, és azóta tartom a a súlyom, ha többet eszem, ha kevesebbet akkor is. Ha rajtad múlna ehhez még mit tettél volna be plusz étkezésként? Kíváncsi vagyok. :)

      Törlés

Minden megjegyzést elolvasok, és igyekszem válaszolni rájuk.
Köszönöm a kommentet, sokat jelent, hogy elmondod a véleményed!